Sergio Nasarre compareix al Congrés dels Diputats per parlar de la Llei d’Habitatge

Nasarre considera que la norma altera el contingut essencial del dret a la propietat i envaeix competències de les comunitats autònomes

Sergio Nasarre, catedràtic de Dret civil de la Universitat Rovira i Virgili, ha exposat davant la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés dels Diputats les conclusions de la seva anàlisi del Projecte de llei pel dret a l'habitatge, que també ha estat publicat recentment per la Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada (FEDEA). Ho ha fet aquest dilluns 25 dabril.

Un posicionament crític amb el projecte de llei

L'anàlisi conclou, d'una banda, la inconstitucionalitat del text per la invasió que duu a terme de competències exclusives de les comunitats autònomes i per alterar el contingut essencial del dret de propietat en el cas dels habitatges i la seva limitació significativa de les facultats d'ús, gaudi i disposició dels propietaris.

D'altra banda, també s'ha mostrat disconforme amb algunes de les mesures concretes destinades a les zones tensionades, unes mesures que en altres països no han funcionat i que no només no han millorat l'oferta, sinó que a la majoria dels llocs que s'han implantat han estat contraproduents, reduint-la i precaritzant-la.

Així mateix, durant la compareixença, Sergio Nasarre ha lamentat que s'hagi desaprofitat l'oportunitat d'homogeneïtzar i millorar les definicions d'habitatge i altres conceptes relacionats utilitzats a la normativa, adaptant-les als millors usos europeus i als darrers avenços acadèmics. De la mateixa manera, també ha lamentat que aquest Projecte de Llei no suposi un autèntic primer pas per assolir els objectius marcats al Capítol 6è del projecte Espanya 2050, que es va marcar la mateixa Presidència del Govern.

Sergio Nasarre durant la compareixença davant de la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés dels Diputats.