Congrés homenatge a Manuel Miranda, antic professor de l'àrea de dret processal de la URV

Departament de Dret Privat, Processal i Financer

L’àrea de dret processal de la Universitat Rovira i Virgili i l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Tarragona van organitzar, els passats dies 13 i 14 de maig, un congrés en homenatge a Manuel Miranda, fiscal de Tarragona i antic professor de l'àrea de dret processal, que malauradament va traspassar el passat mes d'agost.

El Dr. Manuel Miranda ha estat un jurista de reconegut prestigi en l'estudi de la prova en el procés penal tant en l'àmbit universitari com des de la perspectiva professional. Això li va fer assumir responsabilitats docents en l'àrea de Dret processal de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili, i l'exercici del càrrec de fiscal a l'Audiència Provincial de Tarragona i del Tribunal Constitucional.

Els seus estudis en la temàtica de la prova en el procés penal han estat material d'ús diari i referent per als diferents operadors jurídics. El dret processal penal en general, la presumpció d'innocència i la prova suficient per desvirtuar-la van ser els eixos de la seva activitat investigadora.

L'objectiu del present Congrés ha estat retre un merescut homenatge a la seva trajectòria professional i personal, amb la participació de catedràtics, Fiscals, Magistrats i advocats que aprofundissin en la problemàtica actual de la prova penal.