Àngel Urquizu, director de la primera càtedra de Dret Duaner d’Europa

La URV i la Fundació per a la Difusió del Coneixement i el Dret Duaner -Fundació Duanera- han posat en marxa la primera Càtedra en Dret Duaner existent a Europa. La Càtedra vol convertir-se en referent en la formació especialitzada en l'àmbit duaner, una branca del Dret financer de gran importància ja que engloba tota la normativa jurídica relativa al comerç internacional. En aquesta línia s'impulsaran estudis i treballs de recerca, i s'organitzaran tallers o seminaris nacionals i internacionals. L'objectiu és fer arribar el coneixement d'aquesta àrea a tots els nivells empresarials i de l'Administració Pública promovent activitats de formació, recerca, transferència de coneixements, reflexió, creació d'opinió i divulgació, els cinc eixos a l'entorn del qual s'estructura la nova càtedra.

Dirigida per Àngel Urquizu, professor i director del Departament de Dret Privat, Processal i Financer -que n'albergarà també la seu-, la URV confia que la càtedra permeti promocionar la investigació en l'àmbit internacional en relació amb el dret duaner i difondre coneixement, a més de potenciar el lideratge en recerca sobre aquests àmbits.

La Fundació Duanera és una entitat jurídicoprivada d'àmbit internacional, sense ànim de lucre, reconeguda per l'Estat. Inscrita en el Ministeri d'Educació, es va crear l'abril de 2010 per a desenvolupar i promoure la formació, l'educació i la investigació en el camp del comerç internacional i el dret duaner, la difusió i desenvolupament de bones pràctiques duaneres i la creació de programes d'estudis superiors (grau i postgrau) vinculats al dret duaner i al comerç internacional. Amb aquest objectiu ha anat realitzant diverses jornades i ha iniciat una important línia d'editorial amb la publicació fins a aquest moment de set monografies relacionades amb el dret duaner.

La Càtedra Fundació Duanera - URV d'Estudis Duaners és alhora una gran oportunitat per a aquesta universitat per donar continuïtat a activitats de promoció de la investigació a nivell internacional en relació al dret duaner i la difusió del coneixement. També permetrà potenciar el lideratge en recerca sobre aquests àmbits.

L'acte de signatura del conveni, entre el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el president del Patronat de la Fundació per a la Difusió del Coneixement i el Dret Duaner (Fundació Duanera), Alejandro Arola, per crear la Càtedra Fundació Duanera - URV d'Estudis Duaners, va tenir lloc el divendres 13 d'abril a la sala de vistes del campus Catalunya i va comptar amb l'assistència de diferents membres de la comunitat universitària.

D'esq.a dreta: Antoni Pigrau, Alejandro Arola, Josep Anton Ferré i Àngel Urquizu