III CONGRÉS INTERNACIONAL DE DRET D’ASSEGURANCES "sostenibilitat, innovació i digitalització: nous reptes del dret de l’assegurança"

Del 10 a l'11 de juny de 2024

Sala de Juntes, Campus Catalunya

Tres anys després de l'últim Congrés realitzat online a causa de la crisi sanitària, el Grup de Recerca de Dret d'Assegurances de la Universitat Rovira i Virgili celebra un nou Congrés Internacional els propers dies 10 i 11 de juny de 2024.

En aquesta ocasió, els temes de recerca connecten amb les línies de recerca obertes en el Projecte de Recerca PID2020-117169GB-I00, finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. Com el títol del Congrés indica, la sostenibilitat, la innovació i la digitalització ocupen el nucli central del debat. Les noves perspectives de reforma legislativa han motivat que es dediqui també un espai al Congrés.

Com en l'anterior Congrés, l'activitat es realitza amb la col·laboració de la Secció Espanyola de l'Associació Internacional de Dret de l'Assegurança (SEAIDA) i amb el suport de l'Autoritat Portuària de Tarragona que, una vegada més, presta un suport enfocat a la recerca jurídica com a exponent del desenvolupament econòmic en el seu territori.

El Congrés està estructurat en dues conferències -inaugural i clausura- i quatre mòduls o sessions, en els quals diversos ponents abordaran algunes qüestions sobre el tema proposat. En concret, són quatre:

1a sessió: La sostenibilitat com a principi rector de l' activitat asseguradora

2a sessió: Digitalització i innovació en les assegurances (I)

3a sessió: Digitalització i innovació en les assegurances (II)

4a sessió: Nous reptes del Dret de l' assegurança

Esperem que el Congrés i els temes objecte d'estudi despertin un destacat interès entre els seus participants i serveixin com a instrument útil per oferir noves solucions d'interès als conflictes que ve suscitant l'activitat asseguradora.

Elements relacionats