III Seminario Romanístico Internacional Salvius Iulianus: Regulae iuris: historia textual, interpretación, práctica

El proper 28 de març i 2 de febrer tindrà lloc la tercera edició del Seminario Romanístico Internacional Salvius Iulianus. El tema del seminari d’enguany és l'estudi de les Regulae iuris, historia textual, interpretación, práctica; el tema coincideix amb el del projecte de recerca del Ministerio de Economia, Industria y Competitividad (referencia DER2016-75518-P), liderat per Encarnació Ricart i Carmen Gómez, organitzadores de l’esdeveniment.  El seminari té per objectiu reunir a romanistes d'universitats catalanes, espanyoles i italianes per debatre i contrastar per una banda els treballs portats a terme pels membres del projecte i per altra els treballs dels romanistes de la Universitat Federico II de Nàpols.

El nom del Seminari Internacional es el del jurista Salvius Iulianus, un dels millors juristes de l'època del Dret romà clàssic, redactor de l'Edicte Perpetu (any 130 d C), i que va ser governador a Tàrraco per nomenament de l'emperador Adrià, a l'any 168 d C.

Trobareu el programa en el document adjunt.