La Càtedra d'Habitatge estrena el documental El Umbral, sobre desnonaments i sensellarisme

Càtedra d'Habitatge URV  -

El dimecres 21 de febrer va tenir lloc a l'Institut Municipal d'Educació de Tarragona la première de "El Umbral", un documental produït per la Càtedra UNESCO d'Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili, sobre desnonaments i sensellarisme. L'acte va comptar amb la participació de diverses autoritats de l'Ajuntament de Tarragona competents en la matèria, integrants del tercer sector i acadèmics. L'acte va omplir l'aforament de la sala.

L'objectiu d'aquest documental és donar a conèixer la realitat del sensellarisme i els efectes dels desnonaments. El treball posa de relleu els resultats de l'informe sobre desnonaments i sensellarisme encarregat per la Comissió Europea que van coordinar investigadors de la Càtedra i que es troba disponible aquí. D'aquesta manera el documental pretén traslladar gran part de la trajectòria investigadora de la Càtedra a tot el públic, més enllà de l'àmbit universitari i professional.

La producció mostra la realitat de cinc persones que viuen al carrer a causa de diverses situacions que els han portat a quedar-se sense sostre. Per fer-ho, es dona veu a les víctimes d'aquest fenomen creixent a través de testimonis d'afectats que l'equip del documental va buscar en un procés força laboriós.