VII Jornada d'estrangeria: refugiats i política d'asil (19 de maig)

El passat 19 de maig es va celebrar a la Sala d'actes de l'Il·lustre Col·legi d'advocats de Tarragona la VII Jornada d'estrangeria "Refugiats i política d'asil", organitzada per l'àrea de Dret internacional Privat del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de la Universitat Rovira i Virgili i la Secció d'estrangeria de l'ICAT.

La Jornada, que va comptar amb ponents de primera línia de l'àmbit acadèmic i pràctic, va estar dirigida a estudiants dels Graus de Dret, Relacions Laborals i Ocupació i Treball Social, a col.legiats, persones vinculades a entitats socials i a particulars amb especial interès sobre aquest tema.

Aquest espai va permetre crear un fòrum per tractar les oportunitats perdudes en la política d'asil de la UE i de l'Estat. També va propiciar la presentació del Pla català de refugiats i el Programa d'acollida de Creu Roja, així com realitzar una avaluació del conflicte sirià des de la perspectiva del drets humans.

L'ampli debat que es va generar a l'auditori va ser un indicador de l'actualitat i la sensibilitat que la temàtica de la Jornada genera entre professionals, estudiants i, en el seu conjunt, en la societat civil.