El programa ICREA Academia 2015 reconeix Sergio Nasarre Aznar

Sergio Nasarre Aznar, professor del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de la URV, ha rebut la distinció ICREA Acadèmia, la qual incentiva l'excel·lència investigadora del personal docent investigador doctor amb vinculació permanent a les universitats públiques catalanes. El programa té per objectiu reforçar la recerca del professorat que imparteix docència i que es troba en fase d'expansió de la seva activitat investigadora. Amb aquest reconeixement fomenta que aquestes persones es puguin dedicar a la recerca i d'aquesta manera retenir el talent investigador dins del sistema universitari de Catalunya.

Sergio Nasarre és catedràtic de Dret Civil a la URV, magistrat suplent a l'Audiència Provincial de Tarragona i membre del grup motor per a la redacció del Pla estatal d'habitatge 2013-16. Dirigeix la Càtedra d'Habitatge de la URV des que es va crear, el 2013, que té com a objectiu consolidar una plataforma estable en recerca, docència i transferència de coneixements en matèria d'habitatge des d'un punt de vista interdisciplinari i internacional. És la primera d'aquestes característiques a Catalunya i una de les primeres de l'Estat. Nasarre és investigador del Departament de Dret Privat, Processal i Financer i forma part de diversos grups d'investigació tant nacionals com estatals i internacionals. És doctor europeu en Dret i màster en Economia Immobiliària per la Universitat de Cambridge i des de 2008, acadèmic corresponent de la Real Acadèmia de Jurisprudència i Legislació. L'han convocat com a expert en temes d'habitatge i mercat hipotecari tant el Parlament de Catalunya com la Comissió Europea. És autor de diversos llibres, ha escrit més de 80 treballs científics i ha impartit més de 100 conferències en quinze països. Entre es seus camps d'investigació destaquen els de la propietat i dret immobiliari, mercat hipotecari, dret de danys i habitatge.

En la convocatòria ICREA Academia del 2015 també han estat reconeguts els professors del Departament de Química Física i Inorgànica, Montserrat Diéguez i Josep Maria Poblet.