Sergio Nasarre, nomenat membre del consell assessor de la Fundació Mútua de Propietaris

Càtedra d'Habitatge URV  -

El director de la Càtedra UNESCO d'Habitatge de la URV, Sergio Nasarre, ha estat nomenat membre del Consell assessor de la Fundació Mútua de Propietaris-Habitatges sense barreres. Aquest organ està format per dotze experts vinculats a l'habitatge des de diferents disciplines com l'entorn universitari, l'arquitectura, l'administració de finques, les assegurances, la tecnologia o el sector immobiliari, entre d'altres. La seva tasca serà assessorar la Fundació en les diferents accions i projectes que tinguin a veure amb l'accessibilitat en els edificis.

La Fundació treballa en l'eliminació de les barreres arquitectòniques, la sensibilització de la societat i els actors polítics que prenen decisions en matèria d'accessibilitat i la innovació, amb l'objectiu d'afavorir el desenvolupament de noves tecnologies que millorin les condicions de vida a les persones amb mobilitat reduïda.

En aquest sentit, dins del seu Observatori de l'Accessibilitat, la Fundació ha desenvolupat diversos estudis per conèixer l'estat dels edificis d'habitatges a l'Estat espanyol i altres països de referència a Europa i, recentment, un informe sobre la situació de les persones amb mobilitat reduïda i l'accessibilitat dels habitatges. A més, aquesta institució compta amb el programa "Sense barreres", que posa a l'abast de les comunitats de veïns recursos financers i tècnics necessaris per millorar l'accessibilitat a les àrees comuns d'un edifici.