Diana Marín i Estela Rivas guanyen un accèssit del Premi Estudios Financieros 2018 per un treball sobre tributació

Les professores del Departament,Diana Marín Consarnau i Estela Rivas Nieto, han guanyat un accèssit del Premi Estudios Financieros 2018 que atorga el Centro de Estudios Financieros. Marín i Rivas són professores de Dret Internacional Privat i de Dret Financer i Tributari, respectivament, i han guanyat l'accèssit de la categoria de Tributació pel treball d'investigació conjunt "Golden visa por inversión en inmuebles, residencia y tributación: ¿Una cuestión resuelta?".

El treball de Marín i Rivas analitza la relació entre la política fiscal i la llei d'emprenedors 14/2013, que implementa la política de la Unió Europea per atraure capital estranger que inverteixi en béns immobles i doni sortida a un parc immoble que no en té. Així, des de setembre de 2013, a l'Estat espanyol els inversors estrangers que compren immobles per valor igual o superior als 500.000 euros poden obtenir la residència. El jurat del premi ha valorat la interacció de les dues disciplines, el dret internacional privat i el dret tributari, que han aportat Diana Marín i Estela Rivas, col·laboradores de la Càtedra UNESCO d'Habitatge.

En la mateixa convocatòria, el professor de l'àrea de Dret Constitucional del Departament Dret Públic, Antoni Carreras, ha guany un accèssit dins la categoria d'Educació i noves Tecnologies.

El Premio Estudios Financieros reconeix des de 1991 els treballs d'investigació innovadors que tenen un caràcter pràctic i que permeten el creixement de les empreses i, per extensió, de la societat. Els accèssits que han rebut els tres professors de la Facultat de Ciències Jurídiques estan valorats en 900€.

Diana Marín i Estela Rivas