La primera spin-off de la universitat en l'àmbit jurídic guanya el Premi Empresa Tarragona Impulsa 2017

Elisabet Cerrato i Roser Casanova, fundadores de l'empresa Litigest Consultores SL i investigadores del Departament de Dret Privat, Processal i Financer, han guanyat el Premi Empresa Tarragona Impulsa - Categoría Projectes empresarial en fase d'idea, en l'edició del 2017.

Els premis, que enguany arriben a la cinquena edició, tenen l'objectiu de promoure l'esperit emprenedor i donar suport a la creació de noves empreses a l'àrea d'influència de Tarragona. En aquesta convocatòria dels Premis Empresa Tarragona Impulsa s'han presentant 22 projectes.

L'empresa, Litigest Consultores SL, té com objectiu potenciar l'ús de l'execució civil privada, una figura processal escassament emprada que suposa una alternativa prometedora a la subhasta judicial en el marc d'un procés judicial d'execució forçosa. D'aquesta manera, es permetria aconseguir la màxima rendibilitat dels béns embargats i, per extensió, una major eficàcia del sistema d'execució civil.

La URV va aprovar, en el Consell de Govern del passat 27 d'abril, la creació de la que ha estat la primera spin-off de la universitat en l'àmbit jurídic i el passat 19 de juny, el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré i juntament amb Elisabet Cerrato  i Roser Casanova, van constituïr la firma.

Durant la seva creació, LitiGest Consultores, SL ha rebut l'assessorament de la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d'ACCIÓ, i la Càtedra sobre el Foment de l'Emprenedoria i la Creació d'Empreses de la URV.

Foto: MAURI (Diari Més Digital)